|
Post by Hellboy on Apr 17, 2007 19:27:59 GMT 1
Ik ben momenteel bezig aan mijn afstudeerproject aan het Grafisch Lyceum Rotterdam. De opdracht is dat je van een boek, film of tv serie een theatervoorstelling maakt en daar dan een hele vormgeving omheen bedenkt. Ik greep de opdracht aan om eens lekker Turtles te gaan tekenen. Met de nieuwe speelfilm zijn ze nu weer helemaal actueel. Ik heb de Turtles gecombineerd met de 'on ice' rage waar je momenteel mee wordt bekogeld op de Nederlandse tv. Ik hoop dat jullie het wat vinden.  Ik zal wel wat meer laten zien als ik ermee klaar ben.
|
|
|
Post by Alexander on Apr 17, 2007 22:09:16 GMT 1
Wow mooi plaatje. ik zou ook graag zn project doen..  Heb je die getekend met een wacom tablet.. toevallig. Ik heb er namelijk een maar kan er niet me omgaan.. Ik hoop op wat tips.. ;D
|
|
|
Post by Hellboy on Apr 18, 2007 8:12:15 GMT 1
Ik heb ze eerst geschetst op papier, daarna overgetrokken met een fine-liner en gescand. Vervolgens heb ik de bestanden geopend in Illustrator en de 'live trace' functie gebruikt (waardoor je scherpe zwarte lijnen krijgt). Daarna heb ik de afbeelding weer geopend in Photoshop en ingekleurd. Ik heb zelf dus geen tablet gebruikt, maar ik wil er wel binnenkort één aanschaffen en er een beetje mee leren werken. Als je tips zoekt kun je het best terecht op YouTube. Je kunt hier veel 'tutorials' (instructiefilmpjes) vinden. Deze man laat bijvoorbeeld handig zien hoe je met een wacom tablet kunt werken: www.youtube.com/watch?v=2oky4Wt4560Ik hoop dat je daar wat aan hebt. 
|
|
|
Post by Alexander on Apr 18, 2007 9:05:38 GMT 1
Erg beankt maar het blijft moeilijk. Ik denk dat ik my tablet maar verkoop op Ebay..  Ik wordt er ziek van ;D Maar ik blijf proberen
|
|
|
Post by Mikey =3 on Apr 18, 2007 9:55:12 GMT 1
hijs cool ^^
|
|
|
Post by cartoonfan on Apr 18, 2007 10:07:52 GMT 1
wow..erg mooi!
ik heb zelf een wacom penpartner. dat is de kleinste tablet die ze hebben, en hij bevalt mij erg goed, en was ook niet zo duur.
|
|
|
Post by Hellboy on Apr 18, 2007 10:39:29 GMT 1
Bedankt voor de complimenten! Ik hoop volgende week wat meer te kunnen laten zien (website en folder en dergelijke). Erg beankt maar het blijft moeilijk. Ik denk dat ik my tablet maar verkoop op Ebay..  Ik wordt er ziek van ;D Maar ik blijf proberen Een vriend van mij heeft ook pas zo'n tablet aangeschafd. In het begin raakte hij er ook alleen maar gefrustreerd van. Toen is ie er een middagje voor gaan zitten om een beetje te oefenen met wat programma's en tutorials en dergelijke en nu heeft ie het onder de knie en kan hij met Corel Painer X hele mooie dingen maken. Om het in een beetje Splinter-achtige wijsheid te zeggen: Alle begin is moeilijk, maar de aanhouder wint. ;D
|
|
|
Post by Alexander on Apr 18, 2007 11:17:14 GMT 1
Bdankt meester splinter ik zal meer oefenen, ;D
|
|
|
Post by SS Kakarot on Apr 18, 2007 11:55:33 GMT 1
Ziet er goed uit!
|
|
|
Post by NinjaTurtlesFan on Apr 18, 2007 16:04:30 GMT 1
Ziet er kicke uit.
|
|
|
Post by teenageturtles on Jan 8, 2008 20:47:41 GMT 1
eeeeeey man gaaf plaatje is dat zeg. ik heb hem al gekopieerd zo gaaf vind ik hem en ik heb hem uit geprint en ik ben er mee gaan scrappen en hij is echt heel mooi geworden dankzij jou plaatje hoor.
groetjes van xxxxxxxxxxxxxxx
Marielle
|
|
|
Post by teenageturtles on Jan 8, 2008 20:55:03 GMT 1
[glow=red,2,300][/glow]heeeeeeeeeey weet jij toevallig hoe je bij je naam een plaatje kan neer zetten ?? zou je mij dat even willen zeggen.
|
|
|
Post by eiekufeuc on Jun 4, 2019 22:39:46 GMT 1
|
|
|
Post by exewleytopoh on Jun 5, 2019 0:34:42 GMT 1
|
|